Yazan Bertolt Brecht
Çeviren Can Yücel
Yöneten Kubilay Karslıoğlu
CAST:
Azdak Mehmet Ali Kaptanlar
Şişman Prens / Yusuf Can Şıkyıldız, Tolga Kortunay
Kaynana / Aşçı-Hizmetçi Jale Yücel
Ozan / Lavrenti / İhtiyar Adam / Hancı Sertel Uğur
Ozan / Gelin / İhtiyar Kadın Duygu Urhan
Valinin Karısı Demet İyigün
Gruşa Zeynep Deniz Denker
Pusatlı / II. Hekim / Mimar / Topal / II. Avukat / Köylü Burak Çağlar
Simon / Pusatlı / Atlı Emir Üstündağ
Onbaşı / Yeğen / Keşiş / Vali / Atlı / Seyis Mert Asker
I. Hekim / Mimar / İhtiyar / Avukat / Sakat / Kaçak / Tacir Kamil Gençtürk
Pusatlı / Seyis / Atlı Burak Aksak
Ludovika / Genç Hanım / Hizmetçi / Mişel Tuğçe Topçu
Hizmetçi / Köylü Kadın Duygu Başkaya
Pusatlı / Seyis / Aşçı / Şava Atlas Karan Tumluer
Yaver / Pusatlı / Şantajcı Arda Kaptanlar
Hizmetçi / Yaşlı Hanım / Tacir Kadın Saliha Cansu Saka
Pusatlı / Doktor Selim Ata Polat
Dekor Tasarımı Aytuğ Dereli
Kostüm Tasarımı Dilek Kaplan
Işık Tasarımı Akın Yılmaz
Müzik Murat Gedikli
Müzik Çalıştırıcısı Can Şıkyıldız
Koreografi Melike Durak Aras
Dramaturg Derya Özer
Yönetmen Yardımcıları Meral Bilginer, Can Şıkyıldız
Asistanlar Ebru Terzi, Tuğçe Topçu, Elif Aydın
Sahne Amiri Ergül Muslu
Kondüvit Onur Kaan Çelebi
Işık Kumanda Hakan Çağlı, Rüştü Karabayram
Suflöz Şeyda Pektok
Dekor Sorumlusu Mesut Kaya
Aksesuar Sorumlusu Tolukan Uçar
Kadın Terzi Fadime Karan
Erkek Terzi Yusuf Çalışkan
Perukacı Ferdane Göktaş
Alman şair ve yazar Bertolt Brecht, 1940’lı yıllarda sürgün olduğu dönemde Çin efsanelerinden oluşan “Tebeşir Dairesi” masalından esinlenerek yazdığı bu oyunu ile II. Dünya Savaşı’nın insanlığı nasıl etkilediğini ve savaş sonrasında “insanlık” yararına ne olması gerektiğini anlatmaktadır.
Brecht “iyilik, vicdan ve adalet” gibi değerlerin kaos anında sınıf fark etmeksizin duruma göre nasıl değiştiğini, Gruşa ve Azdak hikayelerinde tartışılan “Emek ve Mülkiyet” üzerinden vererek sınıfsal tercihleri gösterir.
Oyun, savaş zamanı Gürcistan’daki iç karışıklıktan faydalanılarak hain bir tuzak ile yıkılan düzenin soylu mirasının bir köylü kızda kalmasını ve savaş sonrası mülk sahibinin dönüp düzenini yeniden kurmak istediğinde analığın mahkemelik oluşunu gösterirken; koltuğunda Azdak’ın oturduğu “adaletin”, mülkiyetten mi yoksa emekten mi yana olduğunu heyecanlı, eğlenceli ve maceralı bir kaçış yolculuğunda birlikte bulduruyor.
İki hikâye Gruşa ve Azdak.
Yeni miras ne olacak?
"SANATSIZ KALAN BİR MİLLETİN, HAYAT DAMARLARINDAN BİRİ KOPMUŞ DEMEKTİR."
Mustafa Kemal Atatürk
Terimler & Koşullar
Terimler & Koşullar
İçerikler
Gizlilik Politikası
Gizlilik Politikası
İçerik
İçerik
Copyright © 2025 DT • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Tiyatroları, tüm hakları saklıdır.
Nothing in these materials is an offer to sell any of the components or devices referenced herein.
References to "Devlet Tiyatroları"; may mean Devlet Tiyatroları Incorporated, or subsidiaries or business
units within the Devlet Tiyatroları corporate structure, as applicable. Materials that are as of a specific date,
including but not limited to press releases, presentations, blog posts and webcasts, may have been superseded
by subsequent events or disclosures.
Devlet Tiyatroları incorporated includes Devlet Tiyatroları's licensing business,
QTL, and the vast majority of its patent portfolio. Devlet Tiyatroları Technologies, Inc., a wholly-owned subsidiary of Devlet Tiyatroları
Incorporated, operates, along with ist subsidiaries, substantially all Devlet Tiyatroları's engineering, research and development functions,
and substantially all of its products and services businesses. Devlet Tiyatroları products referenced on this page are products of Devlet Tiyatroları
Technologies, Inc. and/or its subsidiaries.