İstanbul Devlet Tiyatrosu yapımı ‘Kafkas Tebeşir Dairesi’ 9 Kasım Çarşamba günü saat 20.00’de Küçükçekmece CKSM Sahnesi’nde prömiyer yapacak.
Alman şair ve yazar Bertold Brecht’in, 1940’lı yıllarda sürgün olduğu dönemde Çin efsanelerinden oluşan “Tebeşir Dairesi” masalından esinlenerek yazdığı oyunun çevirmenliğini Can Yücel, yönetmenliğini Kubilay Karslıoğlu üstleniyor.
“II. Dünya Savaşı’nın insanlığı nasıl etkilediğini ve savaş sonrasında ‘İnsanlık’ yararına ne olması gerektiğini” anlatan oyunda; Mehmet Ali Kaptanlar, Burak Karaman, Jale Yücel, Sertel Uğur, Duygu Urhan, Demet İyigün, Zeynep Deniz Denker, Burak Çağlar, Emir Üstündağ, Mert Asker, Kamil Gençtürk, Burak Aksak, Tuğçe Topçu, Duygu Başkaya, Atlas Karan Tumluer, Arda Kaptanlar, Sabiha Cansu Saka, Selim Ata Polat rol alıyor.
Oyunun; dekor tasarımı Aytuğ Dereli, kostüm tasarımı Dilek Kaplan, ışık tasarımı Akın Yılmaz, müziği Murat Gedikli, hareket düzeni Melike Durak Aras’a ait.
“İyilik, Vicdan ve Adalet”- “Emek ve Mülkiyet”
Brecht, “İyilik, Vicdan ve Adalet” gibi değerlerin kaos anında sınıf fark etmeksizin duruma göre nasıl değiştiğini, Gruşa ve Azdak hikayelerinde tartışılan “Emek ve Mülkiyet” üzerinden vererek sınıfsal tercihleri gösterir.
Oyun, savaş zamanı Gürcistan’daki iç karışıklıktan faydalanılarak hain bir tuzak ile yıkılan düzenin soylu mirasının bir köylü kızda kalmasını ve savaş sonrası mülk sahibinin dönüp düzenini yeniden kurmak istediğinde analığın mahkemelik oluşunu gösterirken; koltuğunda Azdak’ın oturduğu Adaletin, mülkiyetten mi yoksa emekten mi yana olduğunu heyecanlı, eğlenceli ve maceralı bir kaçış yolculuğunda birlikte bulduruyor.
Oyunun yönetmeni Kubilay Karslıoğlu diyor ki:
“Toplum vicdanını sorguladığı hikâyeler yazar, anlatır ve insanlığa hediye eder.”
“İnsan, toplum olmaya başladığından beri en büyük derdi, kendi mirasını bırakmaktır. Mülkiyet duygusu da buradan gelişir. Ancak emeği unutmuştur. Unuttuğu için de iyi ve kötü arasında vicdanıyla seçim yapmak zorunda kalır. Seçimini bazen aklı ile bazen de kurnazlığı ile yapar ve sonuçta ‘Adaletli’ olmayan şeyler ortaya çıkar. İşte tam bu noktada toplum ‘Vicdanı’nı sorguladığı hikâyeler yazar, anlatır ve insanlığa hediye eder. Brecht’de bizlere ‘Kafkas Tebeşir Dairesi’ oyunu ile Çin diyarından bir masal hediye eder ve ‘Mülkiyet mi yoksa Emek mi?’ diye sorar. Biz de bu masalı sahnede anlatırken masal formunu koruyarak bir cevap aradık. Ve değerli seyircimize hediye ettik. İki hikâye. Gruşa ve Azdak. Yeni miras ne olacak?”
08/11/2022
"SANATSIZ KALAN BİR MİLLETİN, HAYAT DAMARLARINDAN BİRİ KOPMUŞ DEMEKTİR."
Mustafa Kemal Atatürk
Terimler & Koşullar
Terimler & Koşullar
İçerikler
Gizlilik Politikası
Gizlilik Politikası
İçerik
İçerik
Copyright © 2024 DT • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Tiyatroları, tüm hakları saklıdır.
Nothing in these materials is an offer to sell any of the components or devices referenced herein.
References to "Devlet Tiyatroları"; may mean Devlet Tiyatroları Incorporated, or subsidiaries or business
units within the Devlet Tiyatroları corporate structure, as applicable. Materials that are as of a specific date,
including but not limited to press releases, presentations, blog posts and webcasts, may have been superseded
by subsequent events or disclosures.
Devlet Tiyatroları incorporated includes Devlet Tiyatroları's licensing business,
QTL, and the vast majority of its patent portfolio. Devlet Tiyatroları Technologies, Inc., a wholly-owned subsidiary of Devlet Tiyatroları
Incorporated, operates, along with ist subsidiaries, substantially all Devlet Tiyatroları's engineering, research and development functions,
and substantially all of its products and services businesses. Devlet Tiyatroları products referenced on this page are products of Devlet Tiyatroları
Technologies, Inc. and/or its subsidiaries.