Çin Doğu Dans ve Müzik Topluluğu “Şiirsel Dans Draması: Efsanevi Bir Manzara Resminin Yolculuğu'nun” Türkiye prömiyerini İstanbul’da AKM' de yaptı!

Çin’in zengin geleneksel kültürüne, zaman içinde bu kültürü yaratan ve bugün koruyarak gelecek nesillere aktarmayı görev edinenlere saygı duruşu niteliğindeki “Şiirsel Dans Draması: Efsanevi Bir Manzara Resminin Yolculuğu” 22 Haziran Cumartesi günü, Atatürk Kültür Merkezi (AKM) Türk Telekom Opera Salonunda seyirciyle buluştu. 

Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Tamer Karadağlı’nın yanı sıra Çin Halk Cumhuriyeti Türkiye Büyükelçisi Liu Shaobin, İstanbul Başkonsolosu Wei Xiaodong, yönetmen Xie Yuanzhen, Çin Doğu Dans ve Müzik Topluluğu Başkanı Jing Xiaoyong, Türk-Çin Dostluk Derneği Başkanı Mehmet Şükrü Koçoğlu, Türk-Çin İş Geliştirme ve Destekleme Derneği Başkanı İhsan Beşer ve siyaset, sanat ve iş dünyasından seçkin izleyicilerin büyük beğeni ile izlediği gösteri 25 Haziran’a kadar AKM’de sergilenmeye devam edecek.

Gösteri öncesinde, Çin Doğu Gösteri Sanatları Grubu Başkanı Jing Xiaoyong, yönetmen Xie Yuanzhen, Büyükelçi Liu Shaobin ve Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Tamer Karadağlı, Çin Halk Cumhuriyeti ve Türkiye arasındaki sanatsal, kültürel ve sosyal ilişkilerin değerini vurgulayan birer konuşma yaptı.

Gösteri sonrasında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Tamer Karadağlı, “Bugün son derece heyecanlıyım çünkü çok önemli bir gösteri. Çin’in çok derin, zengin bir kültürü ve tarihi var. Bu oyun da bu derin ve zengin kültürü en iyi şekilde aktarıyor. İstanbul’da izleyeceğim için çok mutluyum. En yakın zamanda da Çin’e gidip başka oyunlar da izlemek istiyorum ama bunun yanında da kendi oyunlarımızı Çin’e götürmek istiyorum. Çünkü bizim de kendi kültürümüzü ve tarihimizi anlatan çok güzel oyunlarımız var. Güzel bir alışveriş olacak” diye konuştu.

Çin Doğu Dans ve Müzik Topluluğu tarafından sergilenen “Şiirsel Dans Draması: Efsanevi Bir Manzara Resminin Yolculuğu”; parşömeni açmak, mührü izlemek, ipeği sarmak, taşı aramak, fırçayı hazırlamak, mürekkebi öğütmek ve resme giriş olmak üzere yedi kısımdan oluşuyor. Çarpıcı sahneleme anlayışıyla Çin’i temsil eden gelenekleri ve modern zamanlara epik yolculuğunu başarıyla yansıtırken, sanatçılar güçlü performansları ile göz dolduruyor.