CİMRİ - ANKARA DT

Büyük Oyunu
2 Perde - 2 saat 15 dakika

Yazan Molière
Çeviren Sabahattin Eyüboğlu
Rejisör Işıl Kasapoğlu

OYUNCULAR:

Harpagon Mustafa Kurt
Cléante Tolga Tecer
Élise İpek Atagün Gezener
Valére Sanlı Baykent
Mariane Seval Ersu
Anselme Kayhan Sarıgöllü
Frosine Fulya Koçak
Simon Efendi Gürkan Gorbil
Jacues Usta İsmet Numanoğlu, Ceyhun Becerikli
La Fléche Eda Aydınlı
Claude Kadın Tuba Erkan Tazebaş
La Merluche / Brindavoine / Komiser Oğuz Kabakuşak

Dekor Tasarımı Hakan Dündar
Kostüm Tasarımı Funda Karasaç
Işık Tasarımı Osman Uzgören
Müzik Kemal Günüç
Yönetmen Yardımcısı Eda Aydınlı
Asistanlar Tuba Erkan Tazebaş, Gökhan Kutum

Sahne Amiri Yalçın Duman
Kondüvit Süleyman Koyuncu
Işık Kumanda Okan Eminoğlu
Suflöz Kiraz Han
Dekor Sorumlusu Veysel Özarslan
Aksesuar Sorumlusu Rıdvan Töremen
Kadın Terzi Duygu Karadoğan
Erkek Terzi Güzel Mert
Perukacı Aytekin Kantaroğlu
Makyöz Zekiye Yetginbal

OYUNUN KONUSU

Molière'in Cimri'si, Paris’in burjuva kesiminin çılgınlık düzeyine ulaşmış para tutkusunun komedyasıdır. Parayı bütün yaşamsal değerlerin üzerinde tutan, bu yüzden kendi insani özüne ve çevresine yabancılaşan insanın içine düştüğü çelişkileri, gülünç ve zavallı durumu sergiler.
Oyun bu içeriğiyle, parayı temel değer ve yaşamın tek ölçü birimi sayan yaşam anlayışına eleştirel bir bakış sunmasıyla hala güncelliğini korumaktadır.
"Dünyadaki insanların en az insan olanı, yeryüzündeki canlıların en katı yüreklisi, pintilerin en pintisidir. Onun sevmesinden kuru, onun okşamasından kısır bir şey olamaz. Vermek öylesine zoruna gider ki selam bile vermez kimseye, onu bile alır; yalnız alır..."
Gerçekten de dedikleri kadar acımasız, katı yürekli, pinti ve kötü müdür Harpagon? İnsan doğuştan mı böyle olur?
Yoksa Harpagon sadece yazılmış bir karakter midir?

Oyun Ekibi