Yazan Oktay Arayıcı
Müzik Timur Selçuk
Yöneten Zafer Algöz
OYUNCULAR:
İnsaf Dilek Güven
Gülsün Şebnem Bilgeer
Sıtkı Efe Erkekli
Ayşen Duygu Gökhan
Halet Rezâki Erdoğan Aydemir
Müfit Mürted Engin Delice
Dursun Ali Ahmet Dizdaroğlu
Refik Mayısoğlu Uğur Keleş
Nasuhi Bey / Garson Buğra Kağan Kahraman
Müzisyenler
Piyano Rahim Ozan Demir, Tuğba Sezer
Ud Taha Furkan Özandaç
Klarnet Ercan Yalazan
Keman Görkem Öztürk
Ritim Yaşar Talha Özkan
Bas Gitar / Vokal Görkem Turan
Kanun Sema Aslan
Dekor Tasarımı Nur Sinem Mete
Kostüm Tasarımı Burcu Melek Bozan
Işık Tasarımı İ. Önder Arık
Müzik Direktörü Rahim Ozan Demir
Koreografi Kerem Kuraner
Görsel Tasarım Cihan Kahraman
İllüstratör Nur Sinem Mete
Dramaturg Derya Özer
Yönetmen Yardımcıları İşdar Gökseven, Eylem Yıldız, Ergun Akvuran, Ahmet Dizdaroğlu
Asistan Şebnem Bilgeer
Sahne Amiri Burak Akyüz, Emre Kaynak
Kondüvit Ersin Sönmez
Işık Kumanda Ozan Çelik
Dekor Sorumlusu Necati Işık
Aksesuar Sorumlusu Serkan Dürser
Kadın Terzi Nimet Çelebi
Erkek Terzi Meral Şeker
Perukacı Zeynep Bolkısık Bağ
Projeksiyon Kumanda Korhan Boduroğlu, Uğur Akcan
Türk tiyatrosunun önemli yazarlarından Oktay Arayıcı, Rumuz Goncagül oyunu ile 70’li yılların sonlarında değişen sosyal yapının ve ekonomik hayatın etkisiyle adını, varlığını ve çaresizliğini çözmeye çalışan “Kadınların” sıkışmışlığını çağdaş bir orta oyunu dünyasından anlatır. Timur Selçuk’ta müzikleri ile bu dünyaya eşlik eder.
İstanbul’un tarihi semtlerinden birinde eskimiş olan bir evde kızı (Gülsün) ile yaşayan İnsaf Hanım, kocasından kalma emekli maaşı ile geçinemeyince kendi kiracı olduğu evin bir odasını Sıtkı’ya kiralar.
“Rahmetli Ruhi Bey becerip bir ev sahibi edebilseydi bizi, bu hallere düşer miydik?”
İçine düştüğü geçim sıkıntısı ve toplumsal baskılara bir de giderek değişip dönüşen kent hayatının zorluğu eklenince İnsaf Hanım, bu sıkışmışlığın içinden kendince bir çıkış yolu bulur ve kızının bir evi, bir güvencesi, bir yuvası olması için “Goncagül” rumuzu ile gazete ilan-ı mektup yazar. Ancak ilana talip iki yüz altmış bir adet mektup gelince hepsiyle görüşmeye yetişemeyeceğini anlayan İnsaf Hanım, kiracısından yardım ister. Sıtkı, anne kıza yardımı kabul eder ve talipliler ile o da görüşür. Sonrasında ise olaylar bir anda içinden çıkılmaz bir hale gelir.
“Hani sevgi yüce bir duyguydu; beni neden aldattınız? Gizlice sevdiği Sıtkı’nın aşkından habersiz olan Gülsün, beklediği sevgiyi ararken eve gelen taliplilerin tek derdinin çıkar olduğunu ve aldatıldığını anlaması ile umutsuzluğa düşse de güvendiği sevgiye tutunur. Tam mutlu oldukları sırada ise hepsini büyük bir sürpriz beklemektedir...
"SANATSIZ KALAN BİR MİLLETİN, HAYAT DAMARLARINDAN BİRİ KOPMUŞ DEMEKTİR."
Mustafa Kemal Atatürk
Terimler & Koşullar
Terimler & Koşullar
İçerikler
Gizlilik Politikası
Gizlilik Politikası
İçerik
İçerik
Copyright © 2024 DT • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Tiyatroları, tüm hakları saklıdır.
Nothing in these materials is an offer to sell any of the components or devices referenced herein.
References to "Devlet Tiyatroları"; may mean Devlet Tiyatroları Incorporated, or subsidiaries or business
units within the Devlet Tiyatroları corporate structure, as applicable. Materials that are as of a specific date,
including but not limited to press releases, presentations, blog posts and webcasts, may have been superseded
by subsequent events or disclosures.
Devlet Tiyatroları incorporated includes Devlet Tiyatroları's licensing business,
QTL, and the vast majority of its patent portfolio. Devlet Tiyatroları Technologies, Inc., a wholly-owned subsidiary of Devlet Tiyatroları
Incorporated, operates, along with ist subsidiaries, substantially all Devlet Tiyatroları's engineering, research and development functions,
and substantially all of its products and services businesses. Devlet Tiyatroları products referenced on this page are products of Devlet Tiyatroları
Technologies, Inc. and/or its subsidiaries.